|
מנהל מדיה חברתית
|
מדיה חברתית
אם נחליט להתעמק מעט במדיה החברתית על כל סוגיה, נגלה שמדובר בעולם ומלואו ושביום יום אנחנו רק משפשפים את קצה הקרחון, שהרי מרביתנו לא משתמשים בכל הפלטפורמות הקיימות. אינסטגרם, טוויטר, פייסבוק, סנאפצ'אט, לינקדאין ועוד רשתות מקומיות רבות נוספות – לכל אחת ישנו אופי משלה ולכל אחת צריך לדעת להתאים בצורה הנכונה. זה יכול להיות פוסט המוגבל במספר מילים, זה יכול להיות שילוב של פוסט קצר ותמונה, זו יכולה להיות תמונה שמעוררת אצלנו חשקים מסוימים ועוד. אך הניחו רגע בצד את כל ההבדלים ושימו לב למכנה המשותף האחד שמעניק להן את כוחן הרב: רשתות חברתיות מדברות אל הקהל בגובה העיניים, הן משתפות אותו וגורמות לו להרגיש בנוח להשתתף אף הוא בשיח שנוח. האינטראקטיביות היא שם המשחק וכאן אתם כמנהלי מדיה חברתית נכנסים לתמונה כדי להצמיח קהילה חדשה שתתאגד תחת המותג שאתם מפרסמים.
קורס מנהל מדיה חברתית
בשוק התחרותי והמאתגר של היום, כמעט ואין בית עסק החל מעסקים קטנים ועד לחברות וארגונים גדולים שאינם זקוקים לאסטרטגיית שיווק אפקטיבית ורווחית על גבי הרשתות החברתיות. במסגרת קורס מנהל מדיה חברתית תלמדו כיצד להגיע אל השווקים השונים דרך הפריזמה החברתית ובכך להגדיל את רווחי העסק אותו אתם מפרסמים. תכנית הלימודים רוויה בתכנים חלקם עיוניים ומרביתם מעשיים כשהמטרה היא להקנות למשתתפים את סך הכלים והידע העכשוויים והעדכניים ביותר כדי לתכנן, לנהל ולבצע אופטימיזציה של מסעות פרסום חברתיים ובכך לתרום לצמיחתו של המותג. האתגר הגדול אותו תלמדו לצלוח במהלך התכנית הוא כיצד מצד אחד ליצור אינטראקציה מתמדת עם הקהלים השונים ולעורר איתם שיח ומצד שני לשלוט ביד רמה על כלל הנתונים השונים של הקמפיינים ובכך להחליט האם הקמפיין רווחי או לא, וכיצד ניתן לבצע אופטימיזציה לקמפיין כך שהעסק יוכל למקסם את הרווחים.
נושאי לימוד
רבים טועים לחשוב שקורס מנהל מדיה חברתית סובב סביב אופן הפרסום ותו לא, אך בפועל במסגרת תכנית הלימודים, נחשפים משתתפי הקורס למגוון רחב במיוחד של נושאים עוד הרבה מעב רלתפעולן של מעכות הפרסום הפנימיות השונות. בין היתר רוכשים התלמידים מיומנויות לחיפוש נושאים מעניינים אותם יוכלו להעלות כפוסטים, כיצד לתכנן את האסטרטגיה ואת מטרות הפוסט, כיצד ליצור שיתופי פעולה יצירתיים, בניית פרופיל עסקי נכון, ניהול משברים ויח"צ. ייתכנו שינויים בין נושאי הלימוד של כל מוסד ומוסד, אך מרבית הקורסים ייסובו סביב התכנים הבאים:
- ניהול תוכן
- קופירייטינג וכתיבה יוצרת
- ביצוע מחקר אחר קהלי יעד
- כיצד ליצור דף פייסבוק מצליח
- כלים שיווקיים
- יצירת קמפיין שיווקי ממומן
- יצירת וביסוס קהילות במדיה החברתית
- יצירת איוונטים
- ניהול קריאייטיבי
- יסודות השימוש ב-youtube
- התווית אסטרטגיית שיווק נכונה
- ועוד.
איפה מלמדים קורס מנהל מדיה חברתית?
כיום כבר אין ספק שהרשתות החברתיות נחשבות לאחד מאמצעי הפרסום המובילים, המשתלמים והרווחיים ביותר. הדרישה הגבוהה והיציבה בשוק העבודה והעניין הרב של יותר ויותר אנשים המבקשים להתברג במשרדי הפרסום הדיגיטלי השונים הובילו מוסדות ללימודי מדיה ואינטרנט לבנות תכנית לימודים עדכנית והכי חשוב מעשית. מבין מוסדות הלימוד השונים ניתן למנות את מכללת האקר יו סניף רמת גן וסניף חיפה, המכללה לניו מדיה בתל אביב, המכללה האזורית אשקלון – היחידה ללימודי חוץ והיחידה ללימודי חוץ המקיימת לימודים במגוון סניפים ברחבי הארץ.
קהל יעד
קורס מנהל מדיה חברתית פונה לכל אדם המבקש להקנות לעצמו מקצוע יצירתי, מאתגר ונדרש במיוחד. תכנית הלימודים איננה מצריכה רקע קודם, אך יצירתיות ואהבה למילה הכתובה אלו הם בהחלט מאפיינים שמומלצים בחום לכל מי שפונה לכיוון זה. בקורס גם ניתן למצוא קהלים מכוונים דוגמת מנהלי מדיה חברתית שהגיעו לתחום ללא ניסיון והכשרה מסודרת, מנהלי אתרים, מנהלי דיגיטל ואף בעלי עסקים עצמאיים.
תנאי קבלה
תנאי הקבלה עשויים להשתנות בין כל מוסד מוסד. מרבית המכללות מתנות את ההרשמה במעבר ראיון קבלה ראשוני לצורך התרשמות ובדיקת מידת ההתאמה לתפקיד. בנוסף כל מוסד שומר לעצמו את הזכות להתנות את ההרשמה במעבר מבחני התאמה הכוללים יכולות קופי ויצירתיות.
משך הלימודים
בעת המעבר על סילבוס הקורסים המוצעים במכללות השונות, ייתכן ותבחינו בשינויים בהיקפי השעות בין כל תכנית ותכנית, וזאת בשל העובדה שקורס זה אינו מפוקח אלא נבנה באופן פרטי על ידי המכללה וצוות המרצים. ישנן תכניות לימוד בסיסיות המתפרשות על גבי מספר ימים בודדים וישנן תכניות האורכות עד חודשיים.
תעודת הסמכה
לבוגרים אשר יעמדו בכל המטלות והפרויקטים המעשיים ושיעברו את מבחני הסיום בהצלחה, תוענק תעודת בוגר קורס מנהל מדיה חברתית מטעם המוסד הרלוונטי הנבחר.