לימודי יחסי ציבור - כרטיס הכניסה שלכם לעולם התקשורת
על מנת ללמוד אסטרטגיה שיווקית מבריקה בענף התקשורת הרחב, הכולל בין היתר עיתונות, רדיו, אינטרנט, טלוויזיה, קולנוע וספרות, ניתן ללמוד קורס יחצי ציבור ולהיות גורם מרכזי בתקשורת המונים, אמצעי תקשורת המגיע לקהל רב ויש לו השפעה ישירה על הציבור ומגוון הצרכנים. אמצעים אלו בדרך כלל מחולקים לקטגוריות המובילות בשוק - מדיה ותוכן.
גופים רבים משתמשים בפעילות דוברות ויחסי ציבור על מנת להשפיע על הציבור או על מנת לקדם אג'נדה כלשהי, לרוב פוליטית. זוהי פעילות נחוצה עבור בן אדם יחיד או גוף כגון פוליטיקאים, חברות שונות, ואנשי מקצוע בתחום הבידור והאומנות. ישנן חברות שיעדיפו להעסיק יחצנים פול טיים, ואילו חברות אחרות יעדיפו דווקא לשכור חיצונית שירותים של משרד יחסי ציבור.
לימודי יחסי ציבור מעניקים כלים לבוגרי הקורס להשפעה על קהל יעד ספציפי או מסוים לא באופן ישיר, אלא באמצעות אמצעי תקשורת, תוכן ומדיה. ניתן להשתלב בתעשיית התקשורת ולהשפיע על עיצוב דעת קהל ודעת הצרכנים באופן גורף.
זהו מהלך שיווקי מובהק ואסטרטגיה מתוכננת של דוברות ויחסי ציבור, על מנת ליצור שיח ובאזים סביב מדיה מסוימת כמו מותגים והשקות שונות ולהשיג את האפקטיביות המקסימלית. אין ספק שיחסי ציבור זה אתגר לא פשוט בעולם התקשורת והשיווק בפרט, במיוחד כשמעוניינים לייצר קונפליקטים באמצעי התקשורת השונים – הבעת עמדה בתחום מסוים, קמפיינים בעד ונגד נושא מסוים.
לרשימת מוסדות באתרינו המלמדים
קורס יחסי ציבור
מי קהל היעד של קורס יחסי ציבור?
קורס יחסי ציבור מותאם לאנשים בעלי פוטנציאל יצירתי, שאוהבים להשפיע במגוון תחומים חשובים וקריטיים בתעשיית התקשורת, תוכן ומדיה. אחד היתרונות בקורס הוא היכולת לביטוי עצמי והשפעה עצומה ובלתי פוסקת באחת התעשיות הכי מובילות בארץ ובעולם, בנוסף לכך שהוא מקנה יכולות מקצועיות ומיומנויות מאוד ספציפיות בתחום.
לאחר שישתלב בחברות מובילות בתעשייה, תפקיד היחצן יהיה ליצור באז תקשורתי, אקשן וחשיפה עבור לקוחות, ויהיה בעל יצירתיות מספקת בשביל השגת המטרה הסופית – תדמית מבוקשת וחזקה של היחיד או הגוף המסוים. בוגר הקורס אף יצור אייטמים לחיוב ושלילה עבור לקוחות ספציפיים.
הזכות להשפיע באופן גורף
לימודי יחסי ציבור מעניקים לסטודנט את הזכות ליצירתיות בלתי פוסקת והשפעה גורפת על האופן בו הציבור רואה את הלקוח או הגוף אותו הם מבקשים ליחצן ולקדמו מבחינה תדמיתית ותקשורתית בו זמנית. מבחינת יחסי ציבור ודוברות, העיקר הוא לא כתיבת השם ופרסומו. פרסום שלילי עלול להסב נזק עצום למותג/גוף/אישיות/מוצר, ולעיתים זהו נזק שאי אפשר לחזור ממנו לאחור, לא משנה מה. במקרה כזה חובה לשקול מהלכים ולנתח סיכונים אפשריים לתוצאות לא טובות כתוצאה מהפרסום של הידיעה, למרות הרצון והדחף הרב לקידום המותג.
מה ניתן ללמוד בקורס יחסי ציבור?
בקורס יחסי ציבור אפשר להתמקצע ביצירת שיח תקשורתי נרחב בקרב קהל היעד, יצירת מותג מועדף בעיני הציבור או חיזוק שביעות רצון ונאמנות הצרכנים מהמותג תוך כדי בניית מערכת יחסים חזקה, אמינה, נאמנה ואיתנה עם קהל היעד אליו אנו מכוונים. כמו כן בוגרי הקורס ילמדו כיצד להעלות מודעות או להעצים את שמו של מותג מסוים על פני יריבו, ובכך לחזק את מעמדו בשוק. בנוסף, תפקידו של היחצן יהיה אף חשיפת המותג לצרכנים ותיקים וחדשים כאחד, והנעת הציבור לפעולה, במטרה להגדיל את המכירות של המוצר.
בתוכנית הלימודים הסטודנט לומד כיצד ליצור מותג מועדף ובאז רצוי בתקשורת, רוב הפעילות והעבודה נשענת על קבלת בריף מהלקוח על מנת למצב את כל המטרות והתוצאות הרצויות של תוכנית יחסי הציבור. הבריף חייב לכלול סיפור תקשורתי, מסרים שהלקוח מעוניין להעביר, מיהו קהל היעד והציבור אליו הוא מעוניין לשגר מסרים אלו, לוח זמנים וכמובן מטרות התוכנית.
בנוסף, הבריף גם יכלול המלצות לניהול הפעילות בהתאם לצרכיו של הלקוח או המוסד, כמו: רקע תקשורתי, סיכונים הקיימים בדוברות ויחסי ציבור, האם לקיים מסיבות עיתונאים, באילו ערוצים ניתן ואף רצוי לקיים את הפעילות (חדשות, פרסום, חברה, צרכנות ושיווק). כמו כן בוגר הקורס ילמד אף ליצור פעילויות נוספות להרחבת הזווית התקשורתית כמו אייטמים או כתבות במדיה.
לימודי יחסי ציבור אף חושפים בפני הסטודנטים כי לא ניתן למדוד את פעילות יחסי ציבור ודוברות באופן מדויק, היות ומשתנים רבים תלויים בתוכנית ולא ניתן לדעת מה עלול לקרות, לטוב ולרע, עקב פעילות יחצנית שכזו. ולכן, לפני כל פעילות עדיף להגדיר מהן המטרות ולהתאימן ללקוח או למוסד, על מנת לייעל את התהליך ולהגיע לתוצאות הטובות ביותר תוך כדי מיקסום הסיכונים למינימום. הערכות קודמות בבריף הלקוח הן הדרך הטובה ביותר לתיאום ציפיות ומניעת סיכונים, עד כמה שניתן, היות והתחום מאוד דינמי ומשתנה.
בשוק קיימים מספר ארגונים למדידת פעילות ומטרות והערכת סיכונים, העורכים מחקרים על הזדמנויות, חשיפה חיובית או שלילית, בהתאם לתדמית המותג. ארגונים אלו אף יכולים לחשוף נתוני רשתות חברתיות בהתאם לקהל היעד הרצוי הנמצא ברשתות אלה. כך ניתנת מדידה כמותית גם על השיח ברשת. זאת ועוד, יש גם אופציה של סקרים שונים לבדיקת דעותיהם של הצרכנים ועד כמה הם באמת מודעים למותג/אישיות. זהו כלי נוסף יעיל להערכת המותג.
מקצוע דוברות ויחסי ציבור הוא מקצוע מאוד מאתגר, תובעני, דינמי, מחייב - הדורש יצירתיות אינסופית ויכולת להתאים את עצמנו לטרנדים החדשים וסיכונים הקיימים בתעשייה, בהתאם לבריף המותג. כל יום חייב להיכנס משהו חדש, כשיחצן יכול למנוע פרסום שלילי על האישיות/המוסד ובכך לגרום לו להצלחה רבה יותר במינימום סיכון. הסטודנטים בלימודי יחסי ציבור ילמדו כיצד להתאים את עצמם לעולם התקשורת המשתנה יום יום. זוהי מלחמה בלתי פוסקת בהכנסת ידיעות לערוצי התקשורת על מנת לקדם את המותג בצורה הכי שימושית ויעילה, בהתאם לתוכנית הלימודים המגוונת.
עולם יחסי הציבור רץ יד ביד עם עולם התקשורת והפרסום. היחצן נמצא בקשר קבוע עם עיתונאים מהדרגה הראשונה על מנת להשיג אייטמים וכתבות היציגו את המותג המדובר באופן חיובי. בנוסף, היחצן אף ינסה להשיג ריאיונות אישיים המדברים לליבו של הצרכן והזדמנויות יצירתיות שונות ליחסי ציבור, הכוללות תרומות שונות לקהילה, שימוש במדדי הסקרים כדי לדעת מה הצרכן דורש וצריך, וכמו כן גם סיפורים אישיים של האישיות/מותג המחברים את קהל היעד והמותג מבחינה רגשית.
מה נדרש במקצוע?
סטודנטים רבים מגיעים לקורס יחסי ציבור ודוברות לאחר שהשלימו תואר ראשון בתחום התקשורת והפרסום, הנמשכים לרוב כשלוש שנים. אף ניתן להגיע עם ידע בקורסים קודמים הקשורים ישירות או בעקיפין, כגון קורס שיווק ומדיה. לרוב, תארים יכללו גם התמחות ותרגול מעשי בתעשייה. לרוב יידרשו 12 שנות לימוד ומבחן קבלה, עם היקף שעות משתנה שיכול להגיע ל-120 שעות אקדמיות, בנוסף להרצאות, סדנאות, סיורים, תרגולים וסטאז'.
אז אם קורס יחסי ציבור מעניין אתכם, ואתם שואפים להיות הטובים ביותר בעולם התקשורת והפרסום, להשפיע על מותגים וגופים שונים ודעות הציבור, השאירו את פרטיכם בטופס צור קשר ונציגינו בצוות המוקד הטלפוני ישמחו לתת לכם יותר מידע אודות לימודי יחסי ציבור, בין השעות 9 ל-8 בערב.