עולם הפרסום והשיווק נחשב לכוח המניע של גלגלי המשק המודרני. עולם השיווק מרתק, דינאמי ושאפתני, ככל שאנשיו הם כאלה, ותפקידו צרכנים עם צרכים לא מסופקים ולספק להם את המוצר הנחוץ להם. איש השיווק המודרני יכול לבנות תדמיות, ליצור מודעות למותגים חדשים, ולעודד העדפה אצל צרכנים וכל חברה או עסק היום. בין אם מדובר בחברה גדולה, מפעל, או כל עסק פרטי או משפחתי קטן, בכל גודל, מפעיל היום מערך שיווק ופרסום, כך שאם אתם שואלים את עצמכם למה צריך ללמוד שיווק? תפקיד ניהול השיווק, אשר מייצר את הפנים והרושם הראשוני של החברה, הפך לאחד התפקידים הבכירים בכל ענף שהוא נוגע בו. מדובר בתפקיד מאתגר ודינמי, אשר דורש ידע נרחב, עיוני ומעשי, לצד יכולות אישיות גבוהות.
כל כמה שנים תמיד יקום כוח חדש בשוק ולכן האופציות והדרישות לתותחי שיווק לא עתיד להיפסק.
תכני קורס השיווק
מטרת הקורס הוא הקניית ידע, טכניקות ואסטרטגיות לצד מודלים וכלים יישומיים בתחומי השיווק, פרסום ומכירות. היצע הקורסים בתחום הוא ענף מאוד ומציע לקהל הרחב קורסים בשיווק ומכירות למטרות שונות. נלמדים תכני מודיעין עסקי, מדיניות מוצרים, ניהול מכירות, ניהול קריירה, מדיניות מחירים, אפיון קהלי מטרה, חשיפה לצינורות פרסום, עקרונות בניית מותגים, סדנת פרזנטציה, איסוף מידע ומחקרי שוק, תמהיל התקשורת השיווקית, מקום והפצה, התנהגות צרכנים, חשיבה יצירתית בפרסום, פיתוח אסטרטגיית פרסום תכנון מדיה, מדדים כמותיים, ניתוח מהלכים שיווקיים מהארץ ומהעולם ומקורות מידע לתכנון מדיה וקנייתה. במהלך הקורס יחשפו הסטודנטים לטכניקות ולמיומנויות מקצועיות, לצורך שיפור ביצועיהם בשטח, בשילוב עם הרצאות פרונטליות, סדנאות מעשיות, ניתוח אירועים, משחקי תפקידים, הרצאות אורח, דיונים וצפייה בסרטים.
מהם מסלולי השיווק אותם ניתן ללמוד?
תכנית הלימודים משתנה ממוסד למוסד אך בדרך כלל מעניקים את היסודות בתחום, במסגרתם יחשפו הסטודנטים למושגי מבוא בתחום, למידה של מודלים שונים בתכנון שיווק ושימוש באותו הידע באופן מעשי תוך סימולציות שונות ושימוש בטכניקות בהם. בין נושאי הלימוד הנלמדים יש כתיבה שיווקית, ניהול קמפיין פרסומי, מודל S.W.O.T, מיתוג, בידול, יחסי ציבור, קידומי מכירות, רדיו וטלוויזיה, ניתוח שוק, ניהול משא ומתן, ועוד.
מטרת הקורס הוא הקניית ידע, טכניקות ואסטרטגיות לצד מודלים וכלים יישומיים בתחומי השיווק, פרסום ומכירות.
משך הקורס
משך הקורס משתנה ממוסד למוסד, אך הזמן הממוצע בדרך כלל, נע בין 50 עד 250 שעות לימוד, לפי רמתו של הקורס, רמתם של הסטודנטים וגודל היקפו. בסיום כל קורס שיווק יוענקו לבוגרים אשר עמדו וצלחו בכל דרישות המוסד, תעודת גמר מטעם המוסד בו למדו. אין מערכת ממשלתית או תעודה מכוללת של משרד המאכלס בתוכו את אנשי השיווק.
למי מיועד קורס השיווק וקהל היעד המתאים
קורס שיווק פתוח לקהל הרחב. אין תנאי קבלה קשוחים מדי, אך הוא פונה בעיקר לעובדים במשרדי פרסום, חברות יחסי ציבור, בתחום התקשורת השיווקית, חברות להפקות אירועים וכדומה, המעוניינים בהעמקת הידע המקצועי. כמו-כן הקורס מתאים לאנשי מכירות המעוניינים לשפר את ביצועם על בסיס מקצוענות וידע, ולבסוף, הקורס אף מתאים גם עבור מנהלים אדמיניסטרטיביים, עוזרי מנכ"לים, מנהלי לשכות, ובעלי עסקים ויזמים המנסים לשפר את תהליכי השיווק והפרסום בעסק שלהם.