עולם התיירות הישראלי מעולם לא הצליח לנצל את הפוטנציאל הגלום בו למרות שמדובר בארץ הקודש, הקדושה למעשה לכשני שליש מעולם המוכר לנו. אך עם זאת, נדמה שמאז 2014 אנו נמצאים בעידן חדש כאשר ההתעניינות המחודשת של התיירים בארץ גדלה והמצב הביטחוני אצלינו, לעומת שכנותינו מצפון דרום ומזרח, נתנו רוח גבית לתיירות החוץ הנכנסת. למי שמעוניין להשתלב היום בתחום התיירות בכלל והמלונאות בפרט, ישנו קורס מלונאות אשר מציע לימודי בוקר וערב, על פי בחירה, בעזרתו ניתן להשתלב במגוון תפקידי הניהול האפשריים בתעשיית המלונאות כגון: ניהול, הפצה ושיווק של מלונות. בכתבה הבאה הכנו עבורכם את כל המידע הנדרש לדעת על לימודי תעודה במלונאות, מהם תכני הלימוד, דרישות הקבלה ומיהם האנשים המתאימים להיכנס לתחום.
תנאי הקבלה לקורס מלונאות מתנה את ההרשמה בהצגת תעודת בגרות מלאה, יכולת דיבור וקריאה ברמה גבוהה באנגלית ומעבר של ראיון קבלה אישי
הסודות העסקיים של ענף התיירות
קורס המלונאות שם למטרה את הכשרת דור העתיד של אנשי הניהול והתפעול בכל הדרגים הקיימים במלון. במהלך הקורס צוברים הסטודנטים ידע תיאורטי ויישומי אשר נדרש על מנת לעסוק ולהתפתח ברשתות המלונות בכל רחבי הארץ. ענף המלונאות מתבקש לספק שירותים מהירים ומקצועיים לכל דרישה מחמירה וקלה בסטנדרטים בינלאומיים ובמסגרת הקורס ילמדו הסטודנטים את כל חומרי הלימוד העדכניים ביותר תוך יישום החומר הנלמד בפרויקטים מורכבים, סיורים אקטיביים ותרגולים כיתתיים. היקף הקורס הינו כ-500 שעות לימודיות כשבין הנושאים הנלמדים ניתן למצוא: ניהול מלון, ניהול פיננסי בתיירות, ניהול צוותים, משאבי אנוש, תמחור, תקציבאות, תקנים ותחיקות בנושאי מלונאות, כללים ועקרונות בשיווק ומכירות, מערכות מידע ותוכנות מחשב בתעשיית התיירות, תברואה, עקרונות ביזמות עסקית, ניהול הקבלה, בטיחות ועוד.
לרשימת מוסדות המציעים לימודי מלונאות בפורטל לימודים לחצו כאן
מיהו קהל היעד המתאים ומהם תנאי הקבלה
תנאי הקבלה לקורס מלונאות מתנה את ההרשמה בהצגת תעודת בגרות מלאה, יכולת דיבור וקריאה ברמה גבוהה באנגלית ומעבר של ראיון קבלה אישי לשם המתאמת המועמדים לתוכנית הלימודים הרלוונטית. הקורס מתאים בעיקרו גם לאנשים המעוניינים לעשות את הצעד הראשון בתחום המלונאות והתיירות או למנהלים בפועל המחפשים לשדרג את תפקידם. המועמדים המעוניינים להתקבל לקורס ולהצליח לאחר מכן בשוק העבודה נדרשים להיות בעלי תכונות מסוימות או לפחות ללמוד אותם בהצלחה כגון: מיומנויות עסקיות - בעזרתם יטפלו בענייני תקציב ויפקחו על העובדים; מיומנויות שירות לקוחות - סיפוק צורכי האורחים הוא קריטי להצלחה של מלון ומסייע להבטיח את נאמנות הלקוחות; כישורי מנהיגות - המנהלים חייבים לפתח יחסי עבודה טובים כדי להבטיח סביבת עבודה פרודוקטיבית; מיומנויות הקשבה - הקשבה לצרכי האורחים מאפשרת למנהלים לעשות את הפעולה המתבקשת, ולהבטיח את שביעות הרצון של האורחים. הקשבה לצרכי העובדים מסייעת למנהלים לשמור יחסי עבודה טובים עם צוות.
למצוא את הקורס הטוב ביותר
כדי שניתן יהיה לוודא כי הקורס בו מעוניינים שייך למוסד לימודים איכותי, יש לבדוק האם הוא מוכר ומפוקח על ידי משרד התיירות אשר מנפיקים לבוגרי המוסדות תעודה המוכרת על ידו. בנוסף לכך חשוב לבדוק מוסדות לימודים וותיקים המעביר את הקורס לאורך מספר שנים ושהמרצים שלהם צברו ניסיון בהדרכה של מקצוע זה. לבסוף, יש לבדוק האם הקורס מספק אפשרות לביצוע סטאג´ בבתי מלון בארץ או בחו"ל, משום שבצורה זו ניתן לקבל סמכה מקצועית בתחום ולהיתנסות בעבודה בשטח.