ענף הפרסום והשיווק נחשב לכוח אשר מניע את גלגלי המשק. הענף נחשב לאחד המרתקים, דינאמים והשאפתניים, משום שהוא מבוסס כולו על היכולת לאתר את הצרכים הלא מסופקים ולהתאים להם את המוצרים אופטימאליים עבורם שיתאימו לדרישות שלהם. אנשי המקצוע בענף זה הם אלה שיוצרים מודעות למותגים חדשים, יבנו או יהרסו תדמיות ויצרו העדפה אצל צרכנים. לשם כך, כיום אין חברה שאינה מעסיקה בצורה כזו או אחרת אדם אשר אחראי על מערכי הפרסום והשיווק שלה, דבר שהפך את התפקיד לתפקיד בכיר ברמה ניהולית, אשר דורש ידע רחב, עיוני ומעשי ויכולות אישיות גבוהות. בסופו של יום השיווק הוא דלת הכניסה של העסק לרווחים כלכליים. לשם כך, קיימים מבחר קורסים אשר מיועדים להכשיר את הדורות הבאים של אנשי שיווק ופרסום, באמצעות מגוון האמצעים הטכנולוגיים הקיימים בשוק וכמובן האמצעים הקלאסיים כגון שלטי חוצות וכדומה. להלן לימודי השיווק הנפוצים בישראל:
בסופו של יום השיווק הוא דלת הכניסה של העסק לרווחים כלכליים. לשם כך, קיימים מבחר קורסים אשר מיועדים להכשיר את הדורות הבאים של אנשי שיווק ופרסום
קורס יחסי ציבור
לאמצעי התקשורת ישנה חשיבות בכל תחומי החיים והם אחד המאפיינים הבולטים של תקופתינו. המדיה שעוצמתה רק הולכת וגדלה הפכה לכלי מרכזי בהשגת יעדים עסקיים, פוליטיים וחברתיים כאחד. אך כדי שגם אתם תוכלו להשתמש במדיה בשימוש מושכל לצורך קידום הצרכים שלכם, יש תחילה להכיר וללמוד את עולם התקשורת, להבין את מגבלותיו, אילוציו ועוצמתו. בקורס יחסי תקשורת נחשפים הסטודנטים לערוצי התקשורת ומקבלים כלים מקצועיים לעבודה בתקשורת או הדוברות, בין אם מדובר בתחומי הטלוויזיה, העיתונות או הרדיו. היקף לימודי יחסי ציבור ודוברות נע בין 100 ל-120 שעות האורכים בין 6 ל-7 חודשים כשבמהלך הקורס לומדים הסטודנטים נושאים כגון: דינמיקה של יחסים בחברה הישראלית, מושגי יסוד בתקשורת המונים, יחסי ציבור ומנהל ציבורי, תקשורת ודעת קהל, ניהול יחסי ציבור בארגון עסקי ועוד.
קורס שיווק בפייסבוק
פייסבוק נחשבת לרשת החברתית הגדולה ביותר בעולם היום. היא זמינה בלמעלה מ-70 שפות והיא נחשבת למוקד הפרסום הגדול ביותר ובעל פוטנציאל פרסומי והתאמת מוצרים לצרכנים הגדול ביותר. בשל כך, בשנים האחרונות אין כמעט עסק שאינו מפרסם את עצמו בפייסבוק למען הגדלת המכירות וההכנסות. הסטודנטים אשר ייבחרו לעבור קורס שיווק בפייסבוק יקבלו כלים למקד את הפרסומות לקהלי יעד ולפלח אותם לפי אוכלוסיות בצורה יעילה ולהיות בקשר אמיתי עם הלקוח. תוכנית הלימודים של הקורס משלבת נושאים רבים כגון: פרסום מודעות למטרות שונות בפייסבוק, הקמה וניהול של דפים עסקיים בפייסבוק, ניהול דפים, מינוף המודעה והפרופיל, בניית קבוצות בפייסבוק, אופן השיווק של דף עסקי, בניה של דפי אוהדים ועוד.
קורס שיווק באינטרנט
פייסבוק עדיין נחשבת לפלטפורמה הגדולה ביותר לפרסום היום, אך עדיין ישנם מספיק פלטפורמות נוספות, אשר מושכות אליהן קהל צרכנים רב ולשם כך קיים קורס שיווק באינטרנט, אשר מנסה לסכם את כל שיטות השיווק הקיימות ברשת האינטרנט בכדי להגביר את התנועה לאתר של המפרסם. השיווק באינטרנט נע במגוון רחב של אופציות החל מבאנר פרסומות, שילום עבור קליקים של גולשים על לינק באתרי חיפוש, יצירת רשימות תפוצה אשר מגיעות למיילים של גולשים ועוד והיא למעשה נחשבת לתפוצה הנרחבת והזולה ביותר להגיע לקהל יעד ממוקד ואפקטיבי. מגוון הנושאים הנלמדים בקורס הם: ניהול מדיה חברתית, קידום אתרים ועוד.