מבנה הלימודים
|
אודות הקורס:
כל שבוע נסגרים 850 עסקים בישראל. בשנת 2016 נסגרו 44.5 אלף עסקים בארץ והסיבה המרכזית לכך היא חוסר ידע בניהול וחוסר כדאיות כלכלית.
על מנת שלא תהיו חלק מהסטטיסטיקה, אתם נדרשים לרכוש ידע מהימן ומעשי שיעזור לכם להיות יזם שמוביל עסק להצלחה ולא לכישלון ובכל לנצח את הסטטיסטיקה.
היכולות הנדרשות ליזם בהקמה וניהול של עסק מצליח מבוססות על ידי במחקר שוק, קבלת החלטות, שיווק, תכנון, מכירות, פרסום, מימון ועוד. המנהל, הפועל בסביבת השוק, נדרש להשתמש בגישות חדשות לתכנון ולקבלת החלטות כדי לעמוד בשינויים התכופים בתחומי הכלכלה, הטכנולוגיה והחברה. קורס זה מתמקד ביישום יכולות פרקטיות להבנת השווקים, קבלת החלטות ותכנון, חדשנות וניהול של מייזם חדש או עסק קיים.
מטרות הקורס:
להכין את היזמים לעולם היזמות והעסקים על ידי שילוב של ידע מעשי ופרקטיקה מקצועית לאורך השיעורים, החל מהשלבים הראשונים של הקמת העסק ועד לשלב השיווק והמימון. הקורס נותן לסטודנטים קרקע רחבה וכלים מעשיים להתנהלות בעולם העסקי והתנהלות אסטרטגית מתוך ידע כבר מהיום הראשון. כמו כן, מאפשר הקורס לסטודנט להתנסות בהכנת תכנית עסקית למיזם חדש או קיים ע"י תכנון בפועל של ההמלצות הנגזרות מהידע הנרכש בקורס.
מרצה הקורס:
דר' אורן דיין התחיל להרצות בתחום הדיגיטל כבר לפני 8 שנים וריכז את התחום באוניברסיטת WITS בדרום אפריקה אשר לה 4 זוכי פרס נובל והיא נחשבת בין האוניברסיטאות הטובות בעולם, לימד עד היום מעל ל 10,000 סטודנטים במכללות בישראל ובאוניברסיטאות בחו"ל קורסים בתחום השיווק והיה ראש מחלקת שיווק במשך שנתיים לפני שחזר לארץ.
דיין עבד עם חברות גדולות בתחום כמו גוגל ופייסבוק. כיום מייעץ לחברות בינלאומיות בשווי כולל של מעל 3.5 מיליארד יורו בנושא של מיתוג ואסטרטגיית און ליין, סמנכ"ל שיווק בשני סטרטאפים ובעלים של מותג אופנה שמוכר באינטרנט בארה"ב בלבד.
דר' אורן דיין מוכן להעניק את הידע שלו ולעזור לכם להצליח, לבנות עסק, לבסס עסק או לקדם עסק קיים בעולם הדיגיטל. ההרצאות שלו מאוד מעשיות ופרקטיות ונותנות ידע ספציפי ולא תאורטי בתחום היזמות.
שיעור 1 – הקדמה לעולם היזמות העסקית
כיצד נהפוך ליזם מנצח
סקירת יזמים מנצחים
סוגי מיזמים וסוגי יזמים
מהו חזון וכיצד קובעים אותו
תרגיל כיתה – קביעת חזון עסקי
שיעור 2 – סקירת מיזמים מוצלחים מהארץ והעולם
זיהוי כשלים והצלחות של היזם ושל המיזם
איך מתנהג מיליונר ומה אפשר ללמוד מזה
פלחי שוק וטירגוט
מי הלקוח שלנו
שיעור 3 – זכיינות והסיפור השיווקי
זכיינות (סוגים, יתרונות חסרונות ומה לבדוק לפני שלוקחים זכיון)
USP – ולמה חובה על כל לעסק לפתח את זה
כיצד בונים סיפור שיווקי נכון
דוגמאות לסיפורים שיווקים של מותגים מובילים
תרגיל כיתה – בניית סיפור שיווק למיזם
שיעור 4 – מחקר עסקי מעשי
למה כדאי לעשות מחקר
כלים לבדיקת כדאיות של שוק
כלים לבדיקת כדאיות של עסק
מה חסר לי בעסק כדי להצליח
תרגיל כיתה – ניסוי כלים.
שיעור 5 – איך נמתג את העסק שלנו
שילוב המסר, הסיפור אל תוך מותג
עקרונות מנצחים לבניית מותג
איזה מוצר או שירות הלקוחות שלנו היו רוצים לקנות
תועלת ללקוח
שיעור 6 – איך נתמחר ונפיץ את המוצר ומה נספר ללקוח
איך נקדם מכירות
משלוחים
איך נדע כמה מה המחיר הנכון למוצר או לשירות שלנו
איפה הכי כדאי לפרסם
תרגיל כיתה – בניית אסטרטגיית שיווק.
שיעור 7 – חשיבה יצירתית
ניתוח קייס סטאדי של מייזמים מצליחים
ניתוח קמפיינים יצירתית מבוססים מודל הצלחה
תרגיל כיתה – סדנאת בניית קמפיין בתקציב נמוך
שיעור 8 – אומנות הפרזנטציה
עקרונות המצגת הטובה למשקיעים
מבנה המצגת
כלים שונים חינמיים לעריכת מצגות
עשה ואל תעשה
שיעור 9 – שיווק דיגיטלי למייזמים
אופי הצרכן ברשת
הזמנויות ברשתות חברתיות
כלי עבודה אינטרנטים
בניית אתר / דף נחיתה
שיעור 10 – כיצד ננתח מתחרים ליצירת בידול – כלי מחקר און ליין
הערכת טראפיק לאתר
מילות חיפוש בגוגל
מקורות referrals
מקורות מדיה
תרגיל כיתה – ניתוח מתחרים
שיעור 11 – כספים
מאיפה נביא כסף לעסק
איך מכינים תוכנית פיננסית לעסק
מה זה BREAK EVEN POINT ולמה זה חשוב
תרגיל כיתה – הכנת תזרים לעסק
שיעור 12 – סיכום, חזרה ושאלות לפני בניית תכנית עסקית מסכמת
שיעור 13 – מצגות מסכמות
|