תשאלו כל אתר עסקי מה הדבר הכי חשוב לו והוא יענה לכם: "להיות ראשון בגוגל". מאז שנות ה-2000 מנוע החיפוש של גוגל המשיך לגדול עד שהיום, לאנשים רבים קשה לראות את עצמם גולשים באמצעות מונעי חיפוש אחרים כדוגמת יאהו ואחרים, או אפילו משתמשים בדפדפן אחר מלבד גוגל כרום. עד כדי כך זוכה מנוע החיפוש לפופולאריות בקרב הגולשים בעולם המערבי ועם הפופלאריות מגיע גם הכוח באמצעי הפרסום שלו, שכן אין עסק שלא רוצה להיות במנוע החיפוש המפורסם בעולם. בשל כך ייצרו במשרדי גוגל את מאפייני החיפוש אשר יגדירו באמצעות תשלום מי יופיע בראש רשימות החיפוש, אך מלבד לכך הוסיפו גם אפשרות קידום נוספת שאינה בתשלום בלבד שיעשו זאת לפי דרישות החברה.
הסטודנטים בקורס תכנים בנושאים כגון: מנועי חיפוש מבוססי מלל וספריות, קידום אתרים אורגני וקידום אתרים ממומן, מחקר מילות מפתח ועוד
בגוגל אפשר לפרסם גם בחינם
אז כיצד הפרסום החינאמי מתאפשר? ובכן, לגוגל יש תוכנה הסורק מדי יום את הרשת וצורכת את התוכן הקיים בה, מסננת אותו ואף לומדת את התכנים החדשים שמפורסמים מדי יום על מנת שכאשר יחפשו אותם, הם יופיעו בתוך מנספר שניות עבור כל גולש. אותה תוכנה, או קוד חיפוש הוא למעשה סריקה של תוכן כתוב, מלל, קישורים וניהול שוטף של האתרים ובתמורה לפעילות נכונה ושוטפת, אשר מעדכנת מדי יום את הפעילות הנעשית באתר עסקי כלשהו, גוגל בתמורה מקדמת את האתר לדפים הראשונים. כך לדוגמא, אתר חדשות המעודכן מדי יום תמיד יופיע בעמודים הראשונים של גוגל, משום שהוא מספק לה תוכן יום יומי הכולל קישורים, תכני וידאו, תמונות ועוד.
לרשימת מוסדות המציעים קורס קידום אתרים בפורטל לימודים לחצו כאן
קידום אתרים על ידי תוכן
מכן ואילך נדרשים בעלי העסקים אשר מעוניינים לקדם את אתר החברה שלהם לספק לגוגל תוכן כתוב וכדומה על מנת שגוגל תהיה זו שעוקבת אחריו ואחר פעילותו מאשר הצורה ההפוכה וכך הוא מקבל דירוג גבוהה יותר אצל החברה וזוכה לקידום בעמודים הראשונים. לשם כך, מעסיקים רבים החלו לחפש אחר אנשי תוכן ו-SEO אשר יקדמו את אתריהם באמצעות כתבות, מאמרים ותכנים שונים שתוכנת הסריקה של גוגל תוכל לסרוק וכך למעשה נוצר תפקיד מקדם האתרים.
קורס קידום אתרים
עם השנים הוקמו מספר קורסים אשר מיועדים לתחום זה ומספקים למועמדים והמתעניינים את הידע המספק על מנת שיוכלו להבין כיצד גוגל "חושבת" ופועלת ולנצל זאת עבור המעסיקים שלהם. כך לדוגמא לומדים הסטודנטים בקורס תכנים בנושאים כגון: מנועי חיפוש מבוססי מלל וספריות, קידום אתרים אורגני וקידום אתרים ממומן, מחקר מילות מפתח, מבנה דף תוצאות החיפוש, עבודה עם קישורים, אופטימייזציית מבנה, עקרונות מסחר אלקטרוני, ניהול תוכניות שוטפות, שיווק באינטרנט, עקרונות קידום אתרים אפור, שמות מתחם, אופטימייזציה של תוכן האתרים, סביבת שרת לקוח ועוד
לימודי תעודה
קורס קידום אתרים מזכה את הבוגרים בתעודה מקצועית שמציבה אותם כבעלי יכולת להקמה וניהול תוכניות שיווק וקידום אתרים באופן יעיל, מהיר ומקצועי ונדמה שכל עוד האינטרנט כאן וממשיך להתפתח, מדובר באחד התפקידים החשובים בעולם הדיגיטלי בעל ביקוש אינסופי.